پارس آنلاین قربانی حملات DDoS

مهار حملات DDoS لایه 3 و 4 شبکه همیشه جز اولویت های هر شرکت سرویس دهنده اینترنت می باشد، این حملات در سطوح بالا می توانند بسیاری از شبکه ها را با مشکل مواجه سازند، همانطور که حملات DDoS با قدرت 60 گیگابیت در 3 سال قبل توانسته بودند دیتا سنتر هتزنر را به کل از کار بی اندازند. البته بعد از آن حمله هتزنر با ارتقا شبکه خود توانست سطح بالاتری از امنیت را فراهم کنید، اما در ایران برای جلوگیری از این حملات چه تدبیری اندیشیده شده است؟

پارس آنلاین چند روز پیش طبق بیانیه ای اعلام کرد:

“با توجه به حملات سایبری DDOS با مبدا خارج از کشور، شبکه مرکز داده پارس آنلاین در چند روز گذشته دچار اختلال گردیده .

به اطلاع میرساند برای جلوگیری از این مشکل ، دو پروتکل UDP و ICMP از طریق شرکت زیرساخت بر روی شبکه پارس آنلاین به مدت محدودی بسته شده است.

بررسی و رفع این مشکل هم اکنون در اولویت کارشناسان فنی پارس آنلاین قرار داشته و تمام تلاش مرکز داده پارس در جهت رفع هر چه سریعتر این مشکل می باشد.”

البته همه می دانند که این مشکل برای اکثر سرویس دهندگان اینترنت ایرانی رخ می دهد ولی معمولا شرکتی دلیل اختلالات خود را اعلام نمی کند و همیشه با جملاتی مثل” مشکل سراسری است ” به کاربران خود پاسخ می دهند.

اولین قدم برای حل این مشکل نیاز به پهنای باند بالا است، در صورت نداشتن پهنای باند کافی هیچ متخصص و فایروالی نمی تواند پاسخگوی نیاز سرویس دهندگان در برابر مشکلات باشد.

امیدواریم مسئولین به اندازه کافی به اهمیت افزایش پهنای باند کشور و کاهش هزینه نهایی پهنای باند برای سرویس دهندگان اینترنت پی برده باشند که این یک مسئله امنیتی محسوب می شود و در آینده ای نه چندان دور می تواند فضای مجازی کشور را با تهدید مواجه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *